01 IMG 069614 березня 2014 року для студентів напряму підготовки «Менеджмент» фахового спрямування «Менеджмент готельного, курортного і туристського сервісу» в межах навчальної дисципліни «Економіка і ціноутворення на підприємствах туристської індустрії» (викладач к.т.н., доц. Нохріна Л.А.) проведено проблему лекцію на тему «Нематеріальні активи підприємств сфери туризму».

Лекцію провела кандидат економічних наук, член Українського товариства оцінювачів (УТО), член Харківського представництва експертної ради УТО, заступник голови товариства раціоналізаторів та винахідників України, директор ТОВ «Контанта» Пижова Лариса Борисівна.

Лектор звернула увагу аудиторії, що нематеріальні активи в теорії та практиці управління є принципово новим об’єктом, що з’явився на етапі становлення та розвитку ринкових відносин в Україні, проте нерідко вони є набагато ціннішими за обладнання, запаси і кошти підприємства. На основі аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду Пижова Л.Б. визначила сутність нематеріальних активів у сучасних умовах господарювання, основну увагу було звернено на зміст термінів із міжнародної практики «ціна фірми», «гудвіл», «торгова марка», «марка для товарів та послуг», «бренд».

03 IMG 069802 IMG 0695На лекції акцентовано увагу студентів, що потенційні інвестори і партнери оцінюючи українські підприємства, все більше уваги звертають саме на вартість нематеріальних активів. Однак в сфері туризму існують певні обмеження щодо оцінки і визначення окремих видів нематеріальних активів (зокрема людського, технологічного (структурного) та клієнтського капіталу). 

З точки зору практикуючого оцінювача, Пижова Л.Б. проаналізувала методичні підходи до оцінки нематеріальних активів.

04 IMG 0699

Ключовою тезою лекції підкреслено, що нематеріальні активи є потужним інструментом активізації інноваційно-інвестиційної діяльності та прискореного розвитку вітчизняної сфери туризму.

Анонси подій

MOiN Ukrayni gerb Ed